ROTTERDAM
follow us at LinkedIn
follow us at Twitter
follow us at Facebook
 

Info

Rene en Gerda bedankt!

Rene Kronenberg tijdens de dag van de dialoog in 2018
Rene Kronenberg tijdens de dag van de dialoog in 2018

12 juli heeft het bestuur afscheid genomen van twee leden na jaren van tomeloze inzet. Wij danken Gerda Nijssen en Rene Kronenberg. We zijn hun super dankbaar voor alles wat zij voor de stichting hebben betekend. Rene was jaren de voorzitter van de stichting en Gerda als penningmeester. Beide leden waren vanaf het begin betrokken bij de stichting en hebben zich jaren lang met hart en ziel ingezet voor de dialoog. 

 

Het tijdelijke bestuur bestaat op dit moment uit Benji de Levi en Peter Kruys. Zij gaan dit najaar samen met Yvonne Postma zich buigen over de toekomst van de dialoog in Rotterdam samen met de partners uit de stad. 

Dialoog in Rotterdam?!

Dialoog in Rotterdam?!

16 jaar stimuleren, organiseren en faciliteren wij als stichting de dialoog in Rotterdam. Daar zijn wij trots op. Inmiddels hebben er al duizenden tafels gezorgd voor inspiratie, ontmoeting en veel meer.

 

Toch geloven wij als stichting dat het altijd beter kan. Daarom zal de Dag van Dialoog Rotterdam zich dit jaar niet storten op het organiseren van een nieuwe dag van de dialoog, maar gaan we stilstaan bij onze werkwijze, onze organisatiestructuur. 

 

2018 zal in het teken staan van dialoog bij het bestuur bij de partners om in 2019 onze nieuwe ambities waar te gaan maken. Binnenkort hoor je meer van ons!

Gelukkkig Nieuwjaar

Dag van de Dialoog wenst iedereen de allerbeste dialoogwensen voor dit jaar toe.

 

Wij kijken terug op een mooi dialoogjaar. Jullie ook? 

 

 

 

5 november DAG van de DIALOOG







Uitnodiging voor het vieren van de 16e Dag van de Dialoog 2017 op zondagmiddag 5 november 2017 van 13.00 uur tot 17.00 uur.

 

“Ik geef mezelf twee uur cadeau” is de gevleugelde uitspraak van een deelnemer van een Dialoogtafel. Zo krijgen ook dit jaar Rotterdammers de gelegenheid om met elkaar in gesprek te gaan tijdens de Dag van de Dialoog. Het thema is dit jaar SAMEN.

 

U bent op zondagmiddag 5 november 2017 om 13.00 uur van harte welkom in de prachtige Grote of St Laurenskerk aan het Grotekerkplein. De opening bestaat onder andere uit een Rotterdams muzikaal optreden en het uitreiken van de dialoog-award.  Om 14.00 uur gaan wij op verschillende plekken aan het Grotekerkplein aan tafel om met elkaar in Dialoog te gaan. De middag wordt rond 16.00 uur afgesloten met een drankje en hapje in Gebouw De Heuvel.

 

Wij nodigen iedereen uit om SAMEN deze fantastische gelegenheid te gebruiken om een steentje bij te dragen aan onderlinge uitwisseling, elkaar beter te begrijpen en te genieten van de rijkdom aan verhalen van de deelnemers.

 

De Dag van de Dialoog wordt mede mogelijk gemaakt door:

 

Dag van de Dialoog Rotterdam, Gebouw De Heuvel, stichting RADAR, IDEM Rotterdam, Art.1, Gilde Rotterdam, Cultuur Concreet, Werkcafé Rotterdam, Mesam, Laurenskerk, Brahma Kumaris Spirituele Academie,  Stadspodium en het Comité Erasmus en vele andere partners.

 

Aanmelden kan tot 1 november 2017 via deze link: https://eu.123contactform.com/form-19733/Dag-Van-De-Dialoog-2017

 

Informatie over (openbaar) vervoer: Het Grotekerkplein ligt vlakbij NS en metro station Blaak en Beurs. Daar stoppen ook tram 21 en 24.

Bent u moeilijk ter been, wilt u dit dan van tevoren aangeven zodat wij daar rekening mee kunnen houden? Mail dan naar info@dagvandedialoog.nl

 

Meer weten over de Dag van de Dialoog ? kijk eens verder op de website! http://www.dagvandedialoog.nl/Wat-is-t-/

 

 

 

 

 

Dag van de Dialoog Rotterdam

Dit jaar wordt de Dag van de Dialoog gevierd op Zondag 5 november 2017. Om elkaar te inspireren nodigen wij u uit voor een Picknick in het Park. 

 

Zondag 17 september Dialoog Picknick in het nieuwe Stadspark  

 

2017 !!

2017 !!

Wij wensen iedereen alle goeds voor 2017 en dat er weer veel goede dialogen gevoerd mogen worden. Wij willen jullie aandacht vestigen op het thema "Ook ik ben Rotterdammer" op vier verschillende locaties in de maand januari.

Inschrijven hiervoor kan via ookikbenrotterdammer@gmail.com

Veel plezier met 15e Dag van de Dialoog Rotterdam

Start van Dag van de Dialoog 2016
Start van Dag van de Dialoog 2016

Op vrijdagochtend 4 november 2016 is officieel de Dag van de Dialoog Rotterdam gestart met als thema 'Je Suis Rotterdammer'. In het Timmerhuis organiseerde IDEM (stedelijk expertisecentrum Rotterdam) met haar partners deze 12 dialoogtafels, na plenair welkomstwoord/aftrap van Sergio Belfor (stedelijk netwerker IDEM), René Kronenberg (voorzitter Dag van de Dialoog Rotterdam) en Ronald van Raaij (ambassadeur Dag van de Dialoog Rotterdam). Daarna t/m 11 november worden gedurende de nationale Week van de Dialoog op diverse locaties en verschillende tafels dialoogtafels georganiseerd, meer dan 100 in totaal. We wensen iedereen veel plezier met deze jubileumdialoog!    

Doe juist nú mee dit jubileumjaar; 15 jaar Dag van de Dialoog Rotterdam

 

Het is feest dit jaar: de Dag van de Dialoog Rotterdam  bestaat in november 15 jaar en dat willen we speciaal in de Nationale Week van de Dialoog met u vieren. In de 15 jaren hebben we als dialoogorganisatie veel meegemaakt en hebben we vele, goede dialogen georganiseerd. We hebben daarmee meer tienduizenden Rotterdammers bereikt, met behulp van honderden Rotterdammers en Rotterdamse organisaties. Doe je dit jaar (ook weer eens ) mee?

Het Rotterdamse jaarthema in november is dit jaar ’Je Suis Rotterdammer’. Dit thema kwam tijdens het DialoogCafé in juni jl. als beste uit de bus. Het is een thema wat ons voldoende doet prikkelen om over in gesprek te gaan; je kan er alle kanten mee op. Bijvoorbeeld: Voel jij je Rotterdammer en waarom? Wie of wat heeft je geïnspireerd als Rotterdammer? En natuurlijk kunnen ook de gevoelens en ervaringen omtrent de aanslagen en spanningen in/buiten Europa in deze dialoog een plek krijgen.

 

De Dag van de Dialoog is van iedereen is en wordt gedragen door alle(rlei) Rotterdammers en Rotterdamse organisaties. Speciale funding komt van Rabobank Rotterdam en gemeente Rotterdam, die vanuit de Integratietour (beleidsveld ‘Basis op Orde’) deze dialogen ondersteunt. Een aantal organisaties heeft haar dialoogtafels al ingepland, laten we er dit jaar nog een mooier jaar van maken dan de voorgaande jaren!

 

Heb je nog vragen, wil je dit jaar meedoen als deelnemer, als tafelorganisator of anderszins? Meld je aan op onze website onder meedoen:  http://www.dagvandedialoog.nl/Meedoen/

Trotse samenwerking met Rabobank Rotterdam en gemeente Rotterdam

 

De Dag van de Dialoog Rotterdam is van iedereen en wordt gedragen en inhoudelijk vormgegeven door alle(rlei) Rotterdammers en Rotterdamse organisaties. Van meedenken en meedoen over het thema, de periode van dialoog c.q. de eigen specifieke datum, tot aan het verzorgen van tafels/tafelfaciliteiten, het regelen van deelnemers en gespreksleiders en/of het speciaal organiseren van speciale dialogen. Samen maken we de Dag van de Dialoog in Rotterdam een succes, nu al 15 jaar!

 

Speciale funding voor de Dag van de Dialoog Rotterdam komt in 2016 van Rabobank Rotterdam en gemeente Rotterdam. De gemeente ondersteunt de Dag van de Dialoog-dialogen voor de Rotterdammer, waarvoor tijdens ons 10-jarig bestaan een heuse Dialoog Award Rotterdam is uitgereikt, vanuit de Integratienota en Integratietour (beleidsveld ‘Basis op Orde’). Het gaat daarbij dan vooral om het delen, bespreekbaar maken en accepteren van normen en waarden, seksuele diversiteit en de gelijke positie van mannen en vrouwen. De Rabobank Rotterdam is naast sponsor ook altijd organiserend partner in de Dag van de Dialoog Rotterdam. En in 2016 nog meer: op 4 november organiseert ze in Verhalenhuis Belvédère 5 dialoogtafels met externen over het thema ‘Je Suis Rotterdammer’. Op 2 november organiseert de Rabobank Rotterdam in hun ‘Week van de Corporatie’ een dialoogevent voor tout haar medewerkers, aan zo’n 30-40 dialoogtafels met als thema ‘Ik maak het verschil.’

 

Rabobank Rotterdam en de gemeente Rotterdam, twee van de zovele organisaties in Rotterdam waar we enorm trots op mogen zijn.

Projectbureau Dag van de Dialoog verhuisd

Projectbureau Dag van de Dialoog verhuisd

Stichting In Dialoog en het projectbureau Dag van de Dialoog Rotterdam is per oktober 2016 niet meer te bereiken via Dona Daria maar is verhuisd naar elders. We hebben hiertoe na ruim 10 jaar met weemoed moeten besluiten, nu we bijna op de hoogteperiode zijn gekomen van onze jaarplanning 2016. De verhuizing behelst de kantoor-, balie- en ondersteuningsfunctie, en ook de trainingen zullen elders worden gegeven. 

 

De trainingen zullen vanuit diverse locaties (bij onze partners) worden aangeboden. Check vooral de pagina 'Trainingen' op deze website voor de specifieke training op welk specifiek adres.

Telefonisch is het projectbureau en de projectleider Yvonne Postema te bereiken via 0648662470 en via email gewoon middels het vertrouwde info-adres info@dagvandedialoog.nl.

 

Het postadres van Stichting In Dialoog en de Dag van de Dialoog Rotterdam is ondergebracht bij Brahma Kumaris Spirituele Akademie (BKSA). Dit adres is ook ons afhaaladres (en soms afleveradres) indien noodzakelijk, afhalen is maandag, woendag, vrijdag van 17.45-18.15 uur. Het post/afhaaladres is:

 

Dag van de Dialoog Rotterdam

P/a Brahma Kumaris Spirituele Academie

Lisplein 17

3037 AR  Rotterdam

 

Wij danken alle partners voor de hulp bij deze verhuizing, het laat feitelijk ook weer eens zien dat de Dag van de Dialoog Rotterdam op dit soort momenten inderdaad gedragen wordt door zoveel betrokken Rotterdammers en Rotterdamse organisaties! Rest ons dank te zeggen aan de medewerkers van Dona Daria waar we altijd met veel plezier en tevredenheid hebben gehuisd.